سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی سایت تجارتی افغان کالا مجتمع رسول اعظم(ص) تماس با مدیر درباره اوقات شرعی

94/4/21
12:58 ع

آزاد شدن مردم از جهنم

در ماه رمضان که ماه رحمت، برکت و مغفرت است، هرشب خداوند عده ای را برای همیشه از جهنم، آزاد اعلام می کند. یعنی آنها دیگر بهشتی هستند و حکم آزادی شان از جهنم صادر می شود. لذا پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله در ضمن بیان نام هایی برای این ماه فرمودند: «و هو شهر العتق من النار و الفوز بالجنّه» این ماه، ماه آزاد شدن از جهنم و رستگارشدن به سبب ورود به بهشت است.

و امام سجاد علیه السلام در دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه به پیشگاه الهی عرضه می دارند: «پروردگارا بر محمد و آل او درود فرست و اگر هر شبی از شبهای این ماه افرادی مشمول عفو و بخشش تو و گذشت کریمانه ات می شوند، ما را نیز جزء آن آزادشدگان و عفو خوردگان قرار ده و ما را از بهترین یاران این ماه مقرر فرما»

  توجه و محبت به همسایگان

یکی از حقوق مهم در دین ما حق همسایه است. در سفارشات پیامبر عزیزمان صلی الله علیه و اله فراوان از توجه و رسیدگی به همسایه ها به چشم می خورد. در ماه رمضان که ماه فضیلت و کمال و ماه بندگی و قرب به خداوند است از این مهم نباید غافل شد. امام سجاد علیه السلام در دعای 44 صحیفه سجادیه ضمن درخواست توفیقات در این ماه به پیشگاه الهی عرضه می دارند: «پروردگارا ما را موفق دار، تا به فامیل خود نیکی نموده و ارتباط خوبی با آنان داشته باشیم و با بخشش و محبت به همسایگان خود توجه و رسیدگی نماییم»

پس بیایید در این رابطه چند تصمیم خوب بگیریم:

1- مراقب باشیم اذیت ما به همسایه ها نرسد و با رفتار و گفتار خود آنها را نرنجانیم.

2- به همسایگان احترام گذاشته و حقوق آنها را رعایت نماییم.

3- اگر مساله خاصی دارند مثلا بنایی می کنند یا مریض شده اند و یا گرفتاری برایشان پیش آمده، از خبرگیری و کمک به آنها دریغ ننماییم.

4- اگر لازم است در ماه رمضان آنان را برای سحر بیدار نموده و نیز با افطاری دادن و یا اهداء هدیه، به آنها اظهار محبت کنیم.

5- اگر آنها در اثر غفلت باعث اذیت یا ناراحتی ما شدند، گذشت نموده و از جبران و مقابله به مثل، پرهیز نماییم.



کلیه حقوق مادی و معنوی وبسایت مخصوص . مرکز نشر الکترونکی راموز می باشد؛ تماس با مدیریت