سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی سایت تجارتی افغان کالا مجتمع رسول اعظم(ص) تماس با مدیر درباره اوقات شرعی

94/4/13
10:21 ص

ماه عیب پوشی

عیب پوشی از صفات خداوند مهربان است. خداوند ستار العیوب است و همواره آبروی بندگان خود را حفظ می کند. اما گاهی بندگان، خود با رفتار غلط و اصرار بر گناه و خطا ابروی خود را می برند و به اعتبار خود لطمه می زنند. ماه مبارک رمضان هم زمینه ساز توبه و ترک گناه است و هم نگاه مردم به یکدیگر مثبت است و هم انگیزه عیب پوشی بیشتر. به این جهت ماهی است که مومنین در نگاه یکدیگر موجّه و آبرومند هستند و امام سجاد (علیه السلام) هم در دعای 45 صحیفه سجادیه به هنگام وداع با ماه رمضان خطاب به آن می فرمایند: «سلام بر تو ای ماه، چه بسیار گناهان را محو نمودی و چه بسیار عیب های مختلف را پوشاندی»

چه زیباست که این عیب پوشی را پس از این ماه هم ادامه دهیم.

اخلاق نیک

خوش اخلاقی عبارت است از:

1- چهره باز

2- زبان بی نیش و کنایه

3- تحمل سلیقه های مختلف

4- تغافل یعنی از خیلی کارها که مورد پسند ما نیست خود را به غفلت بزنیم و گویا ندیده و نشنیده ایم.

5- عفو و گذشت

این اخلاق نیک همیشه یک ارزش مهم است و پیامبر عزیزمان فرمودند: «سنگین ترین چیزی که در میزان عمل قرار می گیرد اخلاق نیکوست». اما در ماه مبارک رمضان اخلاق نیک هم لازم تر است و هم پاداش بیشتری دارد. لازم تر چون مردم روزه هستند و بیشتر شایسته خوش اخلاق و برخورد نیکو هستند و پاداش بیشتر به خاطر فرمایش پیامبر عزیزمان در خطبه استقبال از ماه مبارک رمضان که فرمودند:

«ای مردم! هرکس در این ماه اخلاق خود را نیکو گرداند، پاداش او عبور به سلامت از صراط است. در روز قیامت روزی که قدم ها بر صراط می لغزد»



کلیه حقوق مادی و معنوی وبسایت مخصوص . مرکز نشر الکترونکی راموز می باشد؛ تماس با مدیریت