سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی سایت تجارتی افغان کالا مجتمع رسول اعظم(ص) تماس با مدیر درباره اوقات شرعی

94/4/13
10:18 ص

یاوری در مقابل شیطان

ماه رمضان کمک بسیار خوبی در مقابل شیاطین است. دشمنانی که در طول سال دائم در کمین ما هستند و از هرطرف برای ما دام های گسترده و وسوسه ها دارند. اما پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در خطبه استقبال از ماه رمضان فرمودند: « در این ماه شیاطین در غل و زنجیر هستند پس از خداوند بخواهید که آنها دیگر بر شما مسلّط نشوند»

و نیز امام سجاد علیه السلام در دعای وداع رمضان خطاب به این ماه فرمودند: «سلام بر تو که یاوری بر علیه شیطان بودی» پس در این ماه شیطان و یارانش محدود و محبوس هستند و باید این فرصت را غنیمت دانست و آنچنان رفتار و گفتارمان را پاکیزه کنیم که دیگر شیاطین بر ما طمع نورزند و به سراغ ما نیایند، چرا که شیاطین

گرچه همیشه در فکر فریب و نیرنگ و گمراه کردن افرادند اما این ما هستیم که با غفلت در رفتار و گفتار به آنان چراغ سبز نشان داده و به سوی خود جلب می کنیم.

  صلح و آشتی

ماه رمضان همه مؤمنین به میهمانی الهی دعوت شده اند پس همه در این ضیافت بزرگ همنشین و در این سفر ملکوتی هم سفر هستند. وقتی از این منظر به ماه رمضان می نگریم بیشتر روشن می شود که باید هرچه بیشتر با هم مهربان و صمیمی باشیم و از کدورت و ناراحتی بپرهیزیم. لذا از برنامه های مهم این ماه، رفع کدورت و کنارگذاشتن ناراحتی ها و تبدیل نمودن آن به صلح و آشتی است... پس هر که با کسی دل خوری و ناراحتی داشته و یا خدای ناکرده قطع رابطه کرده است همین امروز و به احترام این ماه تصمیم بگیرد در اولین فرصت برای آشتی اقدام نماید. در اهمیت این صلح و آشتی همین بس که امام سجاد علیه السلام در دعای 44 صحیفه این مسئله را به عنوان یک توفیق از خداوند در خواست نموده و به پیشگاه الهی عرضه می دارند: «پروردگار را ما موفق بدار به کسانی که از ما فاصله گرفته اند رجوع نموده و با آنان آشتی کنیم و در برخورد با کسانی که به ما ظلم نموده اند انصاف را رعایت نماییم»

پس دوستان عزیز با دو تصمیم خوب این برنامه را عملی سازیم:

1- اگر با کسی قهر هستیم فورا برای آشتی اقدام نماییم.

2- اگر کسانی را می شناسیم که با هم قهرند برای آشتی دادن آنان تلاش نموده و پیش قدم شویم.



کلیه حقوق مادی و معنوی وبسایت مخصوص . مرکز نشر الکترونکی راموز می باشد؛ تماس با مدیریت