سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی سایت تجارتی افغان کالا مجتمع رسول اعظم(ص) تماس با مدیر درباره اوقات شرعی

94/4/13
10:17 ص

دفع بلاها به برکت این ماه

ماه رمضان چون همه میهمان خدا هستیم، خداوند بطور ویژه به ما توجه دارد و به برکت این ماه، بلاها را از بندگان دور می فرماید. امام سجاد علیه السلام در دعای وداع با ماه مبارک رمضان، خطاب به این ماه می فرمایند:« سلام برتو که چه بسیار بلاها و خطرها به برکت تو از ما دور شد و چه بسیار خیرها که به برکت تو به ما رسید.»

پس خدای مهربان را شاکر باشیم و قدر این فرصت را بدانیم و در جهت بهره مندی از برکات آن تلاش نمائیم.

  سبک نمودن کارهای زیردستان

یکی از برنامه های این ماه اینست که کار کارگران و زیردستان خود را سبک تر نمائیم.

بله، آن ها هم روزه هستند و گرسنگی و تشنگی برای آنها هم هست. علاوه بر آن می خواهند در این ماه مقداری از وقت خود را به تلاوت قرآن یا ذکر و دعا بگذرانند، پس باید کارفرمایان و مسئولین کارخانه ها و مراکز فروش و تولید با برنامه ریزی ویژه برای ماه رمضان، کار زیردستان را سبک تر نمایند و به آن ها هم فرصت عبادت بدهند. همچنین اگر کارگرانی در منزل ما کار می کنند، از آن ها در ماه رمضان توقع زیادی نداشته باشیم و مراعات حالشان را بنمائیم. طبیعی است اگر نسبت به کارگران چنین باشد، نسبت به همسر و فرزندان بسیار تأکید بیشتری است که با پرتوقعی و ایرادگیری آن ها را خسته نکنیم.

مخصوصاً وقتی به یاد بیاوریم جایزه مهمی را که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله تعیین نموده و در خطبه استقبال از ماه رمضان فرمودند:« هر کس در این ماه، کار زیردستان خود را سبک نماید، خداوند حساب او را در روز قیامت سبک و آسان می گرداند.»

به به! چه معامله پرسودی، آسان گرفتن بر بندگان خدا در ماه رمضان و آسان گرفتن خداوند بر ما در روز قیامت.

به امید موفقیت



کلیه حقوق مادی و معنوی وبسایت مخصوص . مرکز نشر الکترونکی راموز می باشد؛ تماس با مدیریت