سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی سایت تجارتی افغان کالا مجتمع رسول اعظم(ص) تماس با مدیر درباره اوقات شرعی

94/4/13
10:15 ص

بیشترین طاعت، کمترین معصیت

این ماه در مقایسه با ماه های دیگر این امتیاز را دارد که اطاعت پروردگار در آن بیش از همه زمان هاست. توبه و بازگشت از گناهان، روی آوردن به نماز، خدمت به فامیل و هم نوعان، صداقت و درست کاری در این ماه بیشتر شده و در نقطه مقابل گناه و خطا به حداقل می رسد. بارها اتفاق افتاده است که مراکز انتظامی آمار داده اند که به طور چشم گیری در این ماه جرم ها و تخلفات کاهش یافته است و البته انتظار هم همین است چرا که زمینه های پاکی و معنویت در این ماه مهیا و عوامل رشد معنوی پابرجاست. امام سجاد علیه السلام هم در دعای وداع با ماه مبارک رمضان می فرمایند: «سلام بر تو ای ماهی که دل ها در تو نرم و حق پذیر بود و گناهان در تو اندک بود»

  اداء حقوق مردم

این ماه، ماه پاکی است، ماه آزاد شدن از هر گناه و گرفتاری و یکی از بارهای سنگین بر دوش انسان حق الناس است. بدهکاری به دیگران و مدیون بودن به این و آن باعث بی توفیقی در دنیا و گرفتاری و عقوبت در برزخ و آخرت است. بیاییم در این ماه خدا چند تصمیم خوب در این زمینه بگیریم:

1- بدهکاری های خود را دقیق بنویسیم، اگر مقدور است پرداخت کنیم و اگر نیست، برنامه ای برای آن مشخص کنیم که در اولین فرصت پرداخت گردد.

2- اگر امانتی از کسی در دست ماست، آن را برگردانیم و اگر لازم است با علامت یا نوشته ای مشخص کنیم مربوط به چه کسی است؟

3- نسبت به مواردی که به فردی خسارتی زده ایم ولی هیچ نشانی از او نداریم مبلغی مناسب با آن خسارت به عنوان «ردّ مظالم» با اجازه نماینده مرجع تقلید خود پرداخت نماییم.

4- وصیت نامه ای داشته باشیم که بدهکاری های ما در آن ثبت شده باشد و حتی موارد جزئی را در ورقه ای نوشته در لا به لای وصیت نامه قرار دهیم که اگر مرگمان فرا رسید حق مردم ضایع نگردد.

5- مراقب باشیم موارد کوچکی که به علت همراه نبودن پول یا نبود پول خرد، مدیون می شویم در اولین فرصت تسویه حساب کنیم تا فراموش نگردد!

همواره مورد لطف پروردگار باشید



کلیه حقوق مادی و معنوی وبسایت مخصوص . مرکز نشر الکترونکی راموز می باشد؛ تماس با مدیریت