سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی سایت تجارتی افغان کالا مجتمع رسول اعظم(ص) تماس با مدیر درباره اوقات شرعی

94/4/13
10:8 ص

تضمین سعادت

سعادت و خوشبختی آرزوی همه ماست و هر انسانی طالب خوشبختی است. پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله فرمودند: «بدبخت کسی است که در این ماه مورد رحمت و بخشش پروردگار قرار نگیرد» این سخن حضرت به این معناست که در این ماه همه اسباب خوشبختی فراهم است، هم فضا، معنوی است، هم روزه داری صفای باطن می آورد، هم زمینه های تذکر و مجالس آگاهی بخش برقرار است. پس خوشبختی تضمین شده و به راحتی می توان به سعادت رسید. مگر کسی خودش نخواهد و با پای خود از سرزمین سعادت بگریزد و الاّ همه میهمانان الهی خوشبخت و سعادتمند هستند.

ادای حقوق الهی

از برنامه های بسیار زیبای این ماه، آشتی با خداوند و تقویت ارتباط با اوست. در این ماه باید کسانی که از خدا دور شده اند به دامان پرمهر رحمت الهی بازگردند و کسانی که با خدایند پیوند خود را تقویت نمایند. پس تصمیم امروزمان این باشد که حقوق واجب الهی را بررسی نماییم:

1- آیا نماز یا روز? قضاء داریم؟ حدس می زنیم چقدر باشد؟ آنها را تعیین و در دفترچه ای یادداشت نماییم و در همین ماه اداء آنها را شروع کنیم.

2- روزه قضا داریم؟ به چه میزان؟ مشخص نماییم که بعد از ماه مبارک آنها را انجام دهیم.

3- خمس یا زکاة به اموال ما تعلق گرفته است؟ تکلیف آن را مشخص نماییم.

4- آیا برای حج واجب مستطیع نیستیم؟ و اگر مستطیع هستیم حج واجب انجام داده ایم یا نه؟

و نکته پایانی این که در تعیین این موارد اکتفاء به مقداری که یقین داریم کافی است. البته دقت کنیم شاید ماه ها یا سال های ابتدای تکلیف نماز و روزه ای از ما فوت شده باشد یا نماز آیات نخوانده باشیم و با استمداد از خداوند تکلیف حقوق فوت شده را مشخص نماییم.

عباداتتان قبول



کلیه حقوق مادی و معنوی وبسایت مخصوص . مرکز نشر الکترونکی راموز می باشد؛ تماس با مدیریت