سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی سایت تجارتی افغان کالا مجتمع رسول اعظم(ص) تماس با مدیر درباره اوقات شرعی
< 1 2 3 4

94/4/13
10:4 ص

امتیاز دوم: ماه نزول قرآن

از امتیازات این ماه باعظمت نازل شدن قرآن کریم در این ماه و در شب قدر آن است. در آیه 185 سوره بقره می خوانیم: «ماه رمضان، ماهی که قرآن، برای راهنمایی مردم و نشانه های هدایت و فرق میان حق و باطل در آن نازل شده است...»

و نکته جالب توجه این است که از روایتی در کتاب شریف کافی (اصول کافی/ ج2/ص629/حدیث6) استفاده می شود که نه تنها قرآن بلکه کتابهای آسمانی دیگر همچون، تورات، انجیل و زبور نیز در این ماه نازل شده است. پس این ماه، ماه نزول وحی الهی است.

برنامه دوم: کثرت تلاوت قرآن

از آنجا که ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است، تلاوت قرآن در این ماه بسیار سفارش شده است و در کلمات نورانی معصومین علیهم السلام با تعابیر متفاوت تشویق شده ایم که در این ماه هر چه می توانیم قرآن تلاوت نماییم. در این زمینه به سخنان معصومین علیهم السلام دقت فرمایید:

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: در ماه رمضان بسیار قرآن تلاوت کنید.

و فرمودند: هرکس در این ماه یک آیه از قرآن تلاوت نماید پاداش کسی را دارد که در ماه های دیگر قرآن را ختم نموده است.

امام باقر علیه السلام: هرچیزی بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.

نکته ای زیبا: شخصی می گوید به امام کاظم علیه السلام گفتم: من در ماه مبارک رمضان چند ختم قرآن انجام می دهم و در پایان ماه آن تلاوت ها را به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله، حضرت زهرا و امامان علیهم السلام) هدیه نموده و ثواب آن را برای ایشان قرار می دهم. پاداش من چیست؟

حضرت فرمودند: پاداش تو این است که در قیامت هم نشین آنان خواهی بود، آن شخص با تعجب پرسید: الله اکبر، واقعا چنین پاداشی برای من هست؟ حضرت سه بار فرمودند: آری (بحارالانوار/ج97/ص25/حدیث61)

با آرزوی قبولی طاعات


  

94/4/13
10:3 ص

«بسم الله الرحمن الرحیم»

سلام دوستان عزیز. فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به همه شما تبریک عرض می کنم و آرزومندم با فضل الهی بیشترین و بهترین بهره ها را از این ماه باعظمت کسب نمایید.

دوستان این ماه فرصت بسیار ارزشمندی است که نباید از آن غافل شویم بلکه باید با عزمی جزم، کمر همت ببندیم تا هرچه بیشتر از الطاف و رحمت های الهی بهره گیریم.

برای اینکه در طول ماه دچار غفلت و رکود نشویم هر روز یک امتیاز و یک برنامه را یادآور می شویم. امتیازات یعنی ویژگی های مثبت این ماه که نشان عظمت آن است و برنامه ها یعنی کارهای خوبی که می توانیم انجام دهیم و از ثواب و برکت آن بهره مند شویم.

روز اول

امتیازات: 1ـ میهمان الهی

اولین و مهم ترین امتیاز این ماه این است که در این ماه میهمان خداوند هستیم. گرچه در همه ی عمر روزی خور خداوند بوده و هستیم اما در این ماه پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله فرموده اند:«به ضیافت الهی دعوت شده اید» یعنی خدای مهربان در این ماه به طور ویژه از بندگان پذیرایی می کند. چه میزبان مهربان و پرتوانی و چه فرصت استثنایی. پس هرچه بیشتر قدردان باشیم .

برنامه ها: 1ـ پرهیز جدی از گناه

یکی از آداب میهمانی رفتن پوشیدن لباس خوب و آراستگی است. در این میهمانی عظیم شایسته است بهترین لباس را بپوشیم که قرآن کریم می فرماید:... ولباس التقوی ذلک خیرـ 26 اعراف «لباس تقوی بهترین است» پس از برنامه های ضروری این ماه ترک گناه است. به احترام این ماه هرچه بیشتر مراقب گفتار و کردار خود باشیم و تلاش نماییم حرامی مرتکب نشویم. هنگامی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله درباره فضیلت ماه رمضان خطبه ای خواندند، امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند: عرض کردم ای رسول خدا! برترین اعمال در این ماه چیست؟ (چه سوال زیبایی که همه مشتاقیم پاسخ آن را بدانیم) پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: ای اباالحسن برترین اعمال ذر این ماه اجتناب از محرمات الهی (و ترک گناه) است.

موفق باشید


  

کلیه حقوق مادی و معنوی وبسایت مخصوص . مرکز نشر الکترونکی راموز می باشد؛ تماس با مدیریت